שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

קידום בגוגל

בסוף שנות התשעים כאשר מנוע החיפוש של גוגל הופיע לראשונה, השתנה עולם האינטרנט ובמובנים מסוימים השתנו חיינו. קשה להאמין שיש מישהו שלא יכול לראות את הדברים אחרת. האופן בו אנחנו מחפשים ומקבלים מידע, האופן בו אנחנו משתמשים באינטרנט, וכן האופן בו עסקים ובעלי מקצוע מפרסמים את עצמם, השתנה לגמרי.

ברגע שגוגל הופיעה בעולמנו והתחום של קידום אתרים החל לתפוס תאוצה, אז גם החלו להופיע חברות מקצועיות שהעניקו שירותים נרחבים לבעלי מקצוע וחברות. מדובר על שירותי קידום בגוגל בדיוק על פי הכללים שמנוע החיפוש מחייב, כמובן בהתאמה לתחום בו החברה או בעל המקצוע עוסקים וכן בהתאם לשינויים שבוצעו במהלך הזמן.

כ-90% מהישראלים קונים מוצרים רק לאחר שביצעו השוואת מחירים אינטרנטית וקראו המלצות וביקורות של לקוחות קודמים. כלומר, בין אם על ידי ביצוע רכישה און-ליין, יצירת קשר עם העסק דרך האתר או הגעה פיזית, כמעט כל לקוח פוטנציאלי מתחיל את תהליך הקנייה ברשת. לא אחת, כל המהלך מראשיתו ועד הזנת אמצעי תשלום מתרחש בצורה מקוונת בלבד.

היות שהגולשים משתמשים לצורך העניין בעיקר במנוע החיפוש של גוגל (98% מכלל הגולשים בישראל), המיקום של האתר בעמודי התוצאות של גוגל הוא קריטי. ככל שהאתר ממוקם גבוה יותר, כך הסיכויים שלו למשוך לקוחות פוטנציאלים גדל בהתאמה.

הבסיס מאחורי קידום אתרים בגוגל

זוהי בקצרה השתלשלות האירועים המוכרת ברשת שעל בסיסה נבנות אסטרטגיות לקידום אתרים. הגולשים משוטטים ברשת ובפרט במנועי חיפוש, מחפשים שירותים ומוצרים על פי צרכיהם, נכנסים לאתרי אינטרנט רלבנטיים, והופכים ממבקרים ללקוחות. בשלב זה השאלה המתבקשת היא על פי מה הגולשים בוחרים לאלו אתרים להיכנס.

מחקרים הראו שכ-90% מהגולשים שמגיעים לגוגל ילחצו על אחת מהתוצאות שמופיעות בעמוד הראשון. רק 1 מכל 10 גולשים “יואיל בטובו” להמשיך לעמוד השני, ולרוב גם הוא יעשה זאת לאחר ש”התנסה” בכמה תוצאות בעמוד הראשון. לשם המחשה, אם נניח שכ-1,000 גולשים בחודש מחפשים שירות מסוים, האתרים שבעמוד הראשון בגוגל יקבלו לפחות 900 כניסות. אם תרצו, כ-900 לקוחות פוטנציאלים מדי חודש. במילים אחרות, 900 לקוחות שאם העסק שלכם לא נמצא שם מגיעים היישר למתחרים שלכם. לא חבל?

עיקרון בסיסי נוסף שחשוב מאד להבין לגבי קידום אתרים בגוגל הוא שהגולשים אינם מחפשים את שם העסק אלא מוצר או שירות. למשל, “עורך דין לדיני תעבורה באשקלון” ולא “עורך דין יוסי כהן”. מקדמי אתרים מקצועיים מבצעים מחקרים איכותניים וכמותיים דרכם נבחרות בקפידה מילות חיפוש נפוצות בתחום.

הדרך הנכונה לבנות את האתר ותהליך הקידום היא בהתאם לתוצאות מחקר מילות המפתח, סקרי שוק מקוונים, ניתוח הרגלי צריכה של גולשים ומדדי תחרותיות למיניהם. לדוגמה, יש להעדיף להעניק לאתר אינטרנט את הכותרת “חנות פרחים בתל אביב – אסתי השוזרת” על פני “פריחתה של אסתי”. כמו כן, רצוי שהאתר יכיל בתוכו, בהקשר ובמידה, את ביטויי המפתח שמשתמשים מחפשים. במקרה של אסתי, מאמרים בנושאים כמו “הזמנת פרחים ליום הולדת” או “זרי כלה בתל אביב” יכולים לעשות את העבודה.

אז איך זה עובד?

גוגל פיתחה מנוע חיפוש שסורק אתרי אינטרנט ומדרג אותם לפי עשרות, ויש הטוענים שמאות, פרמטרים שונים. כפי שאיש אינו מכיר את הנוסחה המדויקת של קוקה-קולה, כך גם איש אינו מכיר את הנוסחה המדויקת של האלגוריתמים של גוגל, ובכלל זה מרבית עובדי החברה.

חברות קידום אתרים, בזכות ניסיון של שנים והידע הרב שרכשו, הצליחו לפענח חלק נרחב מן הפרמטרים של גוגל. בין שלל הפרמטרים הקיימים ניתן דגש למשל על תוכן איכותי ובעל ערך מוסף לקורא, אופטימיזציה למבנה אתר, מערך קישורים פנימיים, מערך קישורים חיצוניים מאתרים בתחומים משיקים ועוד רבים אחרים. כל הפרמטרים הללו נכללים בעבודת הקידום וממוקסמים לכדי חוויית משתמש מצוינת לגולשים שלכם. זאת במטרה לעלות אתכם מעלה מעלה בתוצאות החיפוש.

חברות קידום יודעות לטרגט קהלי יעד ממוקדים על פי מאפייני חיפוש ספציפיים ובונות לכל עסק בנק מילות מפתח המבוסס על שאילתות אלו. המטרה היא להביא את העסק להיכלל בעמוד התוצאות הראשון, בחיפושים של גולשים הנמנים על קהל היעד הפוטנציאלי. כל זאת נעשה באמצעות פיענוח הביטויים שהגולשים האלו השתמשו בהם.

זנב ארוך בשיווק דיגיטלי

אני בטוח שכבר שמעתם פעמים רבות, כי מילות מפתח קצרות בדרך כלל נכללות במסגרת מספר גבוה מאוד של חיפושים בחודש, בעוד שהארוכות יותר הן לעולם אינן פופולאריות.

התפלגות של מילות מפתח לפי אורך

מקובל להניח כי מרבית החיפושים בגוגל מכילים 3 מילים לפחות.
אבל מהי ההתפלגות בפועל של כל החיפושים לפי אורכם? 

מעניין למדיי, נכון?

חישוב של מילות מפתח בנות מילה אחת בגין 2.8 % בלבד מכל מילות המפתח שאנשים מחפשים (בארצות הברית).

חישוב של מילות מפתח בנות מילה אחת בגין 2.8% בקירוב בלבד מכל חיפושי גוגל בארה”ב / מתוך מחקר שנערך על-ידי @Ahrefs

התפלגות של מילות חיפוש לפי נפח חיפוש חודשי הדבר הבא שחקרנו היה מידת הפופולריות של כל מילות המפתח במסד הנתונים שלנו.להלן תרשים עוגה המציג את ההתפלגות של כל מילות המפתח במסד הנתונים שלנו,
לפי נפח החיפוש החודשי הממוצע שלהם: 

זהו המקום בו אתה רואה כיצד “הזנב הארוך” מתחיל לקבל צורה.

כפי שמסתבר, ל- 96.54% מכל שאילתות החיפוש בארה”ב יש פחות מ- 50 חיפושים בחודש.

חיפוש לפי אורך מילת מפתח לעומת נפח חיפוש

לאחר שלמדנו את אורך מילות המפתח ואת נפח החיפוש שלהן, הגיע הזמן ללמוד את היחס בין השניים. הייתי להוט ללמוד לכמה מילות מפתח רבות היה נפח חיפוש דל, וכמה מילות מפתח בעלות 5 מילים לפחות היו פופולאריות בטירוף.

על מנת ללמוד זאת, חילקנו את כל מילות המפתח ל- 8 “דליים” לפי נפח החיפוש החודשי שלהם,
והתבוננו בשיעור מילות המפתח בשפות שונות שיש בכל אחד מאותם “דליים”:

נראה נחמד למדיי, נכון?

באופן ברור, יש מתאם חזק ביותר בין אורך מילת המפתח לבין נפח החיפוש שלה (אשר היה צפוי מראש).
ואולם, במקביל, הנתונים שלנו מראים כי “אורך במילים” אינו מהווה בהכרח תנאי מוקדם ל”מילת מפתח בעלת זנב ארוך”.

ל- 9.3% ממילות מפתח בעלות נפח חיפוש של מעל 1M יש 3 מילים ומעלה.

להלן מספר דוגמאות:
מלחמת הכוכבים הכוח מתעורר  (1,320,000)
מרטין לותר קינג ג‘וניור היום  (990,000)
חיות פנטסטיות והיכן למצוא אותן  (721,000)
מדוע יש יום “מעובר” (ה- 29 לפברואר)? ? (646,000)
מי המציא את הטלוויזיה המכנית  (596,000)
ריק ומורטי עונה 3  (567,000)
איזה יום זה יום האם 2016?  (513,000)

כיצד לנצל את הזנב הארוךובכן, בערך 40% מכלל החיפושים מגיעים ממיליארדים של מילות מפתח בעלות זנב ארוך שיש להן פחות מ- 50 חיפושים בחודש.אמורה להיות דרך שבה תוכל להפיק מכך תועלת, נכון?
ובכן, אכן ישנה דרך כזאת!

חשבו במונחי זנב ארוך בשיווק דיגיטלי

אני די בטוח שרוב הממצאים מתוך המחקר שלנו לא הפתיעו אותך. הם די אינטואיטיביים, אחרי הכל. 
אולם, במקביל, אני רואה יותר מידיי אנשים שמעלימים עיין מכוחו של הזנב הארוך, ומתמקדים בנפחי חיפוש של מילות מפתח עצמאיות (כאילו אנחנו בשנת 2010).אז יידע אותי באם חווית רגע של “אהה” בעודך קורא את הפוסט הזה, ובאם עכשיו אתה הולך לשקול מחדש את אסטרטגית ה- SEO שלך כאשר עולות בראשך מילות מפתח בעלות זנב ארוך. 

נפח החיפוש של מילת המפתח “תנועת מבקרים באתרי אינטרנט” הינו כמעט10,000  חיפושים בחודש. אז אם תדרג זאת במקום השלישי, ניתן לצפות ל-10%  בקירוב של תנועה כאמור במקרה הטוב, שזה רק 1,000 מבקרים בחודש.אולם, ה- Keywords Explorer של Ahrefs מראה, כי דף זה מביא כמעט 7,000 מבקרים בחודש, ותנועה זו נוצרת על ידי כמעט 600 מילות מפתח שהוא מדרג בתוצאות חיפוש אורגני.זוהי תנועת הזנב הארוך במלוא תפארתה.

בואו ונשים את ה- URL של עמוד זה ב-Site Explorerונראה את כל מילות המפתח “ארוכות זנב” אלו שהוא מדרג:

 נראה כאילו אנשים ממציאים מאות דרכים ייחודיות כדי לשאול את אותה השאלה פחות או יותר.
גוגל מבין זאת ומדרג את אותו העמוד בדיוק בגין כל אותן שאילתות חיפוש.אז מתוך התבוננות בנפח החיפוש של מילת מפתח עצמאית, לא תוכל לערוך חיזוי טוב של סך פוטנציאל תנועת החיפוש של הדף שלך. אתה חייב לבחון את הדפים המדורגים בראש הרשימה ולראות כמה תנועת חיפוש הם יוצרים מזנב ארוך בשיווק דיגיטלי.אותו העיקרון חל על חיפוש מחדש של מילות המפתח שהמתחרים שלך מדרגים.

קידום אתרים Seo – איך נדע שמצאנו את המקדם הנכון?

אחת הדילמות איתה מתמודדים עסקים ובעלי מקצוע היא, הצורך לשכור את שירותיו של מקדם אתרים SEO. לכאורה, זה לא שונה מהשכרת כל ספק או איש מקצוע אחר ובכל זאת, כפי שנוכל לראות מיד, יש מספר הבדלים באופי העבודה איתו ולכן יש גם הבדל באופי הבחירה. מה שמעלה כמובן את השאלה, איך אפשר לדעת שמוצאים את האיש הנכון, בזמן הנכון.

מומחה קידום אתרים SEO, בדומה לבעלי מקצוע אחרים, הוא מי שלמד את התחום, מתמחה בו, יש לו ניסיון והוא יודע כיצד לעבוד עם אתר כמו של בית העסק, הוא יודע כיצד לקדם ולפתח אותו, כך שהאתר יזכה בחשיפה גדולה.

כמו שאמרנו, לכאורה זה לא שונה מהעסקת כל ספק או איש מקצוע אחר, אך קיימים מספר הבדלים. הראשון הוא, כשאנחנו שוכרים ספק מקצועי, הוא מגיע מהתחום שלנו, למשל, אם אנחנו חשמלאים שצריכים לעבוד עם ספק מסוים בשביל לרכוש ציוד מקצועי, אז מדובר בגורם מקצועי שמגיע מהתחום שלו, תחום שאנחנו מבינים בו. אנחנו יודעים להבחין בין גורם איכותי לכזה שלא, אנחנו יכולים לקבל המלצות מאנשים שאנחנו מכירים, אנחנו מכירים ספקים ויכולים לבחור ביניהם ועוד.

ההבדל השני הוא, הרבה פעמים, כשאנחנו בוחרים איש מקצוע מסוים, הוא עובד איתנו לתקופה קצרה, מוגבלת בזמן. למשל, אם אנחנו עסק שצריך לשכור את שירותיו של חשמלאי, אז אנחנו לא מחפשים מישהו שיעבוד איתנו קבוע, אלא מישהו שיעבוד איתנו במשך תקופה מוגבלת. אם הוא עושה עבודה לא טובה, אנחנו תמיד יכולים לעצור הכל ולפנות אל איש מקצוע אחר.

עבודה עם מקדם אתרים היא שונה.

ראשית, מדובר על תחום שאנחנו לא מכירים, הוא לא שייך לתחום המקצועי שלנו (בדרך כלל), שנית, מדובר על איש מקצוע שאנחנו אמורים לעבוד איתו לאורך זמן. קידום אתרים SEO, זה תהליך ממושך שדורש הרבה סבלנות. אנחנו לא יכולים לעבוד עם מישהו מסוים ואחרי שבועיים לצפות לתוצאות ואם לא נקבל אותן לחפש מישהו אחר. אנחנו לא נראה תוצאות תוך שבועיים, אלא נצטרך הרבה יותר זמן לשם כך. לכן כשאנחנו בוחרים גורם מקצועי לצורך קידום אתרים, עלינו לקחת בחשבון שזה יחסים לטווח ארוך.

כיצד נדע שמצאנו את האיש הנכון?


כלל ראשון
, אם הוא לא מבטיח לנו תוצאות מוגדרות. יש מקדמי אתרים שמאמינים שאם הם יבטיחו ללקוחות שלהם מקום ראשון הם ירכשו את ליבם. הבעיה היא שזו הבטחת שווא. אי אפשר להבטיח מקום ראשון, בוודאי שאי אפשר להבטיח תוצאות תוך זמן קצר. כן אפשר להבטיח, שעם עבודה קשה ניתן להגיע לתוצאות ואלה יכללו את העמוד הראשון. לאחר מכן תתחיל עבודה קשה להגיע אל המקום הראשון.

כלל שני, מקדם אתרים SEO איכותי, הוא מי שלא רק מבצע את העבודה, אלא גם מסביר את המטרה שלה, ומה עומד מאחוריה. אי אפשר לבצע עבודה על אתר אינטרנט מבלי להסביר מה עומד מאחורי התהליך. זה זלזול בלקוח ובתקציב שלו.

כלל שלישי, מקדם אתרים מקצועי צריך להציג תוכנית עבודה, להסביר אותה, ולאחר מכן עליו להציג דוחות ברורים מה בדיוק מתבצע, מה במגמת שיפור ומה לא. מן הסתם, העבודה צריכה גם לעמוד על פי מבנה התקציב שהעסק או בעל המקצוע הקציב לשם כך.

דוגמא לחברה מקצועית שעומדת בכללים אלו, היא מדיה גרופ, החברה שלנו מובילה בקידום אתרים , אנחנו עובדים עם עסקים ובעלי מקצוע בסדרי גודל שונים. אתם מוזמנים לפנות אלינו עוד היום ולקבל הצעת מחיר אטרקטיבית.

קידום בגוגל בחינם

הקמתם אתר חדש, השקעתם בו אלפי שקלים, עכשיו אתם עומדים בפני דילמה, אתם יכולים להחליט ולקדם אותם בעצמכם או דרך גורם אחר שמציע לכם קידום בחינם, או לחילופין אתם יכולים להשקיע מאות ואלפי שקלים בחודש בשביל לשכור חברה מקצועית שתקדם את האתר בשבילכם.

כל אחד מאיתנו שמח לקבל מתנה, עבודה חינם. כל אחד שמח לגלות שהוא לא צריך להשקיע כסף רב כשנותנים לו את התמורה חינם, השאלה היא, האם התמורה היא אותה תמורה? האם זה באמת משתלם הרעיון של קידום בגוגל בחינם או שזו אשליה?

אנחנו בחברת מדיה גרופ אומנם גובים תשלום מהלקוחות שלנו, אך אנחנו והלקוחות שלנו יודעים שהתשלום הזה הופך אותנו למחויבים יותר לעבודה שאנחנו עושים. הרי אם לא נגבה כסף עבור העבודה שלנו, סביר להניח שלא נעשה אותה כנדרש ויהיו לכך השלכות.

כשמדברים על קידום בגוגל בחינם, צריך להבין שיש לכך כמה וכמה השלכות שיכולות להשפיע על מבנה האתר ויתרה מכך, על תהליך הקידום והחשיפה שלו. בחלק הבא של המאמר נסביר את זה ונראה מדוע קידום בחינם, הוא לא משתלם כפי שזה נשמע.

מה כוללת עבודת קידום ולמה מומלץ לשלם עליה
אם נסתכל במבט מלמעלה על עבודת קידום אתרים, הרי שהיא מתבססת על מספר גורמים:

  • מקדם אתרים שמבצע את כל תהליך הקידום בשטח (מחקר מקדים, החלפת קישורים, שיתופי פעולה)
  • מנהל פרויקט אשר אחראי על הקשר מול הלקוח, מציג בפניו את הדוחות השונים, מגיב לכל צורך ועניין
  • מעצב אשר אחראי על עיצובים ושינויים באתר במידה והדבר נדרש
  • כותב תוכן שאחראי על כתיבת התכנים שעולים לאתר או לאתרי מאמרים, בלוגים, פורומים וכדומה.
  • מקדם ברשתות חברתיות, לעיתים התפקיד הזה מתבצע בנפרד מקידום אתרים רגיל.

חלק מהעבודות הנ”ל, מתבצעות בחברה עצמה וחלק מתבצעות מחוץ לחברה. כשלקוח מזמין עבודה, אז הוא משלם סכום כסף מסוים על פי דרישת החברה, בהתאם לסוג העבודה שהוא מצפה לקבל, למטרות וליעדים שהוא מציב בפניה.

כעת אם בעל החברה פונה לגורם מסוים שמוכן לעשות עבורו את העבודה בחינם, אז סביר להניח שחלק מהגורמים שציינו לא יהיו בתוכנית העבודה, הרי לא יהיה מי שישלם להם. לעומת זאת, כשמבצעים את העבודה בתשלום, אז חלק מהצעת המחיר כוללת גם תשלום לגורמים אלו, ואז תוכנית העבודה היא הרבה יותר מלאה ונכונה.

יתרה מזו, כאשר עבודה מתבצעת בתשלום המחויבות של המקדם או של חברת הקידום כלפי הלקוח, היא הרבה יותר גדולה. הרי אף אחד לא רוצה להפסיד לקוח, אף אחד לא רוצה לתת שירות לא טוב, שכן זה ישפיע על הפרנסה ועלול לגרום למצב בו לקוחות יעזבו אחד אחרי השני. המחויבות כלפי לקוח קטן היא גדולה בדיוק כמו לקוח גדול, בידיעה שכולם משלמים, וכולם אחראים על קיומו של העסק.

שמבצעים קידום בגוגל בחינם, אין את המחויבות הזאת, להיפך, היא נעלמת. הרי סביר להניח שמקדם אתרים שמוכן לעבוד בחינם (סביר להניח שזה יהיה מקדם בתחילת דרכו שמוכן לקחת על עצמו עבודה כזו לצורך צבירת ניסיון), ברגע שהוא יוכל הוא יסיים את העבודה, מה שעלול לפגוע בתהליך הקידום ובבית העסק עצמו.

לסיכום,

דוגמא טובה לחברה לקידום בגוגל היא מדיה גרופ, אשר מציעה ללקוחות שלה אפשרות לבניית אתרים וקידומם בגוגל בכל הכלים העומדים לרשותה. החברה פעילה כבר למעלה מעשור ונחשבת לאחת החברות המובילות בארץ בתחום של קידום אתרים.

העבודה עם גורם מקצועי מתבססת על מטרות ויעדים שהלקוח מציב בפני החברה והיא אמורה לעמוד בהם. המטרות הן להוביל את האתר לדירוגים גבוהים בביטויים מסוימים, כשהכוונה בדירוגים גבוהים זה שהאתר יגיע לעמוד הראשון, כמה שיותר גבוה. כמו כן, קיימת מטרה שהמיקום יוביל לכניסות של גולשים לאתר ויצירת קשר עם בית העסק. לשם כך יש צורך שהאתר עצמו יתאים לצרכי הגולשים, יעזור להם לקבל את מה שהם מחפשים וימשוך אותך ליצור קשר עם בית העסק.

חשוב להבין, קידום בגוגל מדריך כזה או אחר, מעניק אך ורק את הכלים כיצד ליצור לאתר חשיפה גדולה יותר, וכן כיצד להוביל גולשים ליצור קשר עם בית העסק, מהרגע שהקשר נוצר, זה כבר תלוי בבית העסק, בשירות שהוא מעניק, במה שהוא מציע, ובמחירים שהוא דורש. לכן חשוב שתהיה התאמה בין מה שהאתר מציע לגולשים שלנו לבין מה שהוא יכול להציע להם בפועל. חלק מתהליך הקידום, מתבסס על אותה התאמה.

תמיכהscreen tag

ברוכים הבאים למדיה גרופ

Install
×

MEDIA GROUP LOGIN

לקוחות יקרים –
כאן המקום שלכם להתחבר,
להתעדכן בכמות הלידים שלכם
או לבצע פעולות נוספות.

התחברות:

זקוקים לעזרה?

אנו כאן עבורכם, צרו קשר:

Call Now Button דילוג לתוכן