Lottie WhatsApp Link
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

עדכוני אלגוריתם בגוגל: איך הם משפיעים על הקידום האורגני

קידום אורגני במנועי חיפוש, ובפרט בגוגל, הוא אחד מהכלים המרכזיים שעסקים, בלוגרים, ואתרים עושים בהם שימוש כדי להבטיח נוכחות מקסימלית ברשת. מדובר בתהליך שמטרתו לשפר את מיקום האתר בתוצאות החיפוש בצורה טבעית, ללא תשלום ישיר לגוגל על פרסומות ממומנות. עם זאת, מה שעשוי להקשות על תהליך זה הוא עדכוני אלגוריתם בגוגל הנעשים לעיתים קרובות. בעשור האחרון, גוגל שחררה מספר עדכונים חשובים לאלגוריתם החיפוש שלה, אשר מטרתם לשפר את החוויה למשתמשים ולהבטיח שתוצאות החיפוש רלוונטיות, מדויקות ואיכותיות יותר. מצד שני, כל עדכון עשוי לשנות באופן דרמטי את הדירוג של אתרים רבים, ולעיתים אף להוביל לצניחה חדה בתנועה האורגנית של אתרים אשר אינם עומדים באמות המידה של העדכון.

מהו אלגוריתם החיפוש של גוגל?

אלגוריתם החיפוש של גוגל הוא למעשה מערכת מתמטית מורכבת שמשמשת כדי לדרג אתרים ודפים על פי סדר חשיבותם והרלוונטיות שלהם לשאילתות חיפוש שונות. האלגוריתם מתבסס על מאות פרמטרים שונים כדי לקבוע אילו אתרים יקבלו את המקום הראשון בתוצאות החיפוש, ואילו אתרים יופיעו בעמודים הבאים. גוגל שואפת כל הזמן לשפר את חוויית המשתמש, ולכן מתבצעים עדכוני אלגוריתם בגוגל באופן תדיר. עדכונים אלו נועדו להבטיח שמשתמשים יקבלו תוצאות מדויקות ורלוונטיות יותר, אך הם יכולים גם להשפיע בצורה ניכרת על המיקום של אתרים בדירוג.

עדכון פינגווין (Penguin)

עדכון פינגווין שוחרר לראשונה באפריל 2012 והיה אחד מהשינויים המהותיים ביותר עבור תחום ה-SEO. מטרתו העיקרית הייתה להילחם בתופעת ה”קישורים הלא טבעיים”. לפני פינגווין, אתרים רבים השתמשו בשיטות כמו רכישת קישורים או שיתוף קישורים עם אתרים אחרים כדי לשפר את הדירוג שלהם בצורה מלאכותית. פינגווין נועד להעניש אתרים שהיו מעורבים בפעילות זו, ובכך להעלות את החשיבות של קישורים איכותיים וטבעיים בלבד. לאחר שחרור העדכון, אתרים רבים חוו ירידה חדה בתנועה האורגנית שלהם אם גוגל זיהתה שימוש בקישורים לא טבעיים. אם בעבר הייתה חשיבות למספר הקישורים, פינגווין הביא לכך שהחשיבות עברה לאיכות הקישורים. אתרים עם קישורים ממקורות אמינים ומכובדים זכו ליתרון. עסקים שניסו לנצל טקטיקות קישורים זולות ומזויפות נענשו, מה שהביא לנפילה דרמטית במיקומים שלהם בתוצאות החיפוש.

עדכון פנדה (Panda)

עדכון פנדה הושק לראשונה בפברואר 2011 והוא התמקד בעיקר באיכות התוכן. גוגל רצתה להילחם בתופעת ה”תוכן דק” (Thin Content) ואתרים בעלי תוכן מועט, כפול או באיכות ירודה. לפני פנדה, אתרים היו מעלים כמויות גדולות של תוכן עם מעט ערך אמיתי כדי למשוך תנועה. פנדה הכניס שינוי בכך שדירג גבוה יותר אתרים עם תוכן איכותי, מקורי ומעמיק, בעוד שאתרים שהשתמשו בתוכן ירוד נפגעו. בגלל פנדה, התוכן באתר הפך להיות קריטי להצלחת קידום אורגני. אתרים שהשקיעו בתוכן איכותי, מקורי ובעל ערך מוסף זכו למיקומים טובים יותר. מאידך, אתרים עם תוכן שטחי, משוכפל או מועט חוו ירידות בדירוג.

עדכון יונה (Pigeon)

עדכון יונה, ששוחרר ב-2014, התמקד בשיפור התוצאות המקומיות (Local SEO). העדכון חיזק את החשיבות של תוצאות חיפוש מקומיות והפך את האלגוריתם לרגיש יותר לשאילתות הקשורות למיקום. גוגל החלה לשלב את התוצאות המקומיות בצורה טובה יותר בתוצאות החיפוש הכלליות, והעניקה יתרון לעסקים מקומיים, במיוחד כאשר המשתמשים חיפשו מוצרים או שירותים בקרבתם. עדכון יונה שינה את חוקי המשחק לעסקים מקומיים. עסקים שממוקדים במיקום גיאוגרפי מסוים החלו ליהנות מדירוגים טובים יותר במנועי החיפוש המקומיים. זה מחייב עסקים להשקיע בקידום מקומי ולהבטיח שהעסק שלהם נרשם בפלטפורמות כמו Google My Business.

עדכון מובייל (Mobile-Friendly Update)

ב-2015, גוגל ביצעה עדכון שהשפיע ישירות על האתרים שלא היו מותאמים למובייל. עדכון זה, המכונה גם “Mobilegeddon”, שיפר את הדירוג של אתרים מותאמים לנייד והעניש אתרים שלא התאימו לתצוגת מובייל. מאז העדכון, גוגל החלה להעדיף אתרים רספונסיביים שמספקים חווית משתמש טובה בניידים וטאבלטים. כיום, התאמת האתר לנייד היא הכרחית. עסקים ואתרים שלא משקיעים בחוויית מובייל יכולים לחוות ירידה דרמטית בדירוגים שלהם בתוצאות החיפוש, במיוחד כשיותר מ-50% מהחיפושים מתבצעים מהמכשירים הניידים.

עדכון RankBrain

עדכון RankBrain שהוצג בשנת 2015 הוא אחד השינויים המתקדמים ביותר שביצעה גוגל. זהו רכיב של למידת מכונה (Machine Learning) שמאפשר לגוגל להבין טוב יותר את הכוונה מאחורי השאילתות המורכבות של המשתמשים. גוגל יכולה כעת לפענח ביטויים מסובכים ולספק תוצאות יותר רלוונטיות. RankBrain מביא לכך שאתרים שמספקים תשובות רלוונטיות יותר למשתמשים על פי כוונות החיפוש שלהם מקבלים עדיפות בדירוג. זה מחייב את בעלי האתרים לחשוב יותר לעומק על כוונת המשתמש ולא רק על מילות המפתח המדויקות שהם מקדמים.

איך להסתגל לעדכוני אלגוריתם?

כדי להימנע מנזקים לעסק כתוצאה מעדכוני האלגוריתם של גוגל, ישנם מספר צעדים חשובים שכל אתר חייב ליישם:

  • התמקדו באיכות התוכן – השקיעו ביצירת תוכן איכותי, מקורי ובעל ערך מוסף לגולשים שלכם. זהו אחד מהפרמטרים החשובים ביותר עבור גוגל.
    בנו קישורים בצורה טבעית ואיכותית – קישורים נכנסים מאתרים אמינים ובעלי סמכות יכולים לשפר את הדירוג שלכם, אך חשוב להימנע מטקטיקות של קישורים לא טבעיים.
  • וודאו שהאתר מותאם לנייד – עם עליית כמות המשתמשים במובייל, אתר שלא מותאם לנייד לא יקבל מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש.
  • השתמשו בטכנולוגיות מודרניות – חשוב לעקוב אחרי התקדמות טכנולוגית ולוודא שהאתר שלכם נטען במהירות, מאובטח (SSL) ומתאים למנועי החיפוש.
    הבינו את כוונת המשתמש – בעידן של RankBrain, חשוב להתמקד בכוונת המשתמש ולא רק במילות מפתח. התאימו את התוכן והמבנה של האתר בהתאם לשאלות שהגולשים שלכם עשויים לשאול.

עדכוני אלגוריתם בגוגל הם תהליך טבעי ומתמשך שנועד לשפר את החוויה של המשתמשים ולהבטיח שתוצאות החיפוש יהיו רלוונטיות ואיכותיות. אך עבור בעלי אתרים ומקדמי SEO, כל עדכון עשוי לשנות את הכללים ולחייב הסתגלות מהירה. במדיה גרופ אנו מתמחים בקידום אורגני ופועלים בתחום שנים רבות. לשם כך אנו מתעדכנים על כל שינוי באלגוריתם של גוגל ופועלים להתאים את העבודה לפיו. אם ברצונכם שהעסק שלכם יוקפץ לראש תוצאות מנועי החיפוש צרו איתנו קשר עוד היום.

MEDIA GROUP LOGIN

לקוחות יקרים –
כאן המקום שלכם להתחבר,
להתעדכן בכמות הלידים שלכם
או לבצע פעולות נוספות.

התחברות:

זקוקים לעזרה?

אנו כאן עבורכם, צרו קשר:

Call Now Button