אנחנו מניחים שבימינו, כבר לא נותר ולו בעל עסק אחד ששואל “בשביל מה אני זקוק לשירותי חברת בניית אתרים?”, אבל, לטובת המעטים שעדיין אינם יודעים (או אלה שעדיין אינם משוכנעים בחשיבותם של שירותי חברות בניית אתרים בבניית האתרים העסקיים של העידן החדש), נתמצת את עיקרי הדברים. כיום, כאשר הווירטואליה הפכה למציאות החדשה, הנראות ברשת היא המפתח לקיומו של עסק, ואתר עסקי הבנוי בצורה מקצועית ומשרת את מטרות העסק הספציפיות הינה הכלי הבסיסי להשגת נראות זאת.
חברות בניית אתרים חושבות על כל מה שהלקוח שלכם ירצה לדעת עליכם!
בדומה לכרטיסי הביקור הארכאיים או חלונות הראווה של חנויות בקניון, אתר עסקי הוא, במרבית המקרים, נקודת המפגש הראשונה של הגולש / הלקוח הפוטנציאלי עם העסק שאיננו מוכר לו. אולם, בניגוד לעסקים במציאות, המתבססים על היכרות אישית פנים אל פנים בין הלקוח המשוטט בחנות לבין המוכרן/ית, אתרי אינטרנט עסקיים אינם מאפשרים את היחס הבלתי אמצעי הזה, ולכן, הם עדיין מעוררים מעצורים וחשדנות בקרב חלק מהגולשים. לא רק שגולשים אלה מחפשים את ה”פנים” שמאחורי העסק, הם גם מבקשים לדעת כמה שיותר פרטים על העסק – היכן הוא ממוקם פיזית, מה הניסיון שלו, כמה אנשים עובדים בו, מי הלקוחות הבולטים שלו וכד’. אמנם, הדבר מובן לחלוטין באתרי חנויות וירטואליות (בהם הרוכש נדרש להזין פרטי ת.ז ופרטי כרטיס אשראי) אבל צורך זה קיים לא פחות גם באתרי תדמית, כך ששירותי חברות בניית אתרים טובות יכולים לספק לכם לא רק את ה”איך” (בניית האתר) אלא גם את ה”מה” (כמו הדפים הנחוצים באתר, הטקסט ה”נכון” ואת הדרכים השונות לרכישת אמונו של הגולש).
לחברת בניית אתרים יש ראיה כוללת ורחבה של הצרכים שלכם
לכל איש מקצוע ישנה ההתמחות שלו, התחום בו הוא חזק ומפעילותו בו הוא מרוויח את לחמו. חברות בניית אתרים מתמחות בבנייה של אתרים עסקיים, ולכן, עומדים לרשותן הידע והניסיון להתאים את סוג האתר, את מבנהו, את תכולתו ואת הפיצ’רים הקיימים בו ללקוח העסקי, לתחום הפעילות של העסק, לקהל היעד ולצרכים הספציפיים של העסק, המיוחדים רק לו. התהליך מתחיל באפיון המדוקדק של הצרכים הנעשה מול העסק, עובר דרך תכנון מפורט ובנייה מקצועית שמתאימים לצרכים כפי שאובחנו באפיון, ומסתיים כאשר עולה לאוויר האתר העסקי היעיל והאפקטיבי שמתאים למטרותיו של העסק ולאסטרטגיות העסקיות והשיווקיות.
בניית אתרים בוורדפרס – בניית אתר וורדפרס – מדיה גרופ
מאז נכנסה וורדפרס לתמונה, חיי כולנו קלים הרבה יותר – כבר איננו נזקקים לידע מקצועי רב ומורכב, כבר איננו נדרשים לדעת HTML, PHP ועוד שפות תכנות, כדי להקים או לתחזק באופן שוטף אתר עסקי שנראה מצוין ופועל באופן מעולה. כך שלכאורה, בניית אתרים בוורדפרס, הוציאה את המונופול מידיהם של בוני האתרים, והפכה את בניית האתר העסקי למשהו שכמעט כל אחד יכול לעשות בעצמו ועבור העסק שלו. זאת, לכאורה בלבד, מאחר וגם בעת בניית אתר וורדפרס, למרות עשרות אלפי התוספים ואלפי התבניות המוכנות, עדיין ישנם הבדלים משמעותיים (גם כאלה הנראים לעין מייד וגם כאלה הסמויים יותר) בין אתר שנבנה בידי איש מקצוע המתמחה בתחום, לבין אדם שאין לו כל ידע או ניסיון בבניית אתרים. גם וורדפרס, על כל מעלותיה, איננה מצליחה לטשטש את ההבדלים הללו.
בניית אתר וורדפרס – האם ניתן לעשות זאת בעצמכם?
כן, תיאורטית, תוכלו לבנות אתר וורדפרס מניח את הדעת בעצמכם, רק שכאשר המדובר באתר עסקי, סביר להניח כי “מניח את הדעת” איננו משהו שמומלץ לכם להסתפק בו. לצורך ההשוואה, בנייתו של אתר דומה לבניית בית, ולכן, כאשר מונחים היסודות, ישנה חשיבות רבה ליציבותם ולעמידותם. בבניית בית זה מתבטא בעומקם של היסודות, בעובי מוטות הברזל השקועים בבטון ובאיכותו של הבטון, בעוד שבבניית אתרים, מדובר במעטפת, בהפניות ובשורות הקוד של האתר, כל אותם הדברים, שבמידה ואין לכם ידע בתחום, לא תצליחו להגיע אליהם ולוודא שהם פועלים כשורה, ואכן, מצליחים לשאת את משקלו של האתר הנבנה עליהם.
מתי וורדפרס מתגלה במלוא הדרה עבור מי שאיננו איש מקצוע?
וורדפרס היא CMS (Content Management System – מערכת ניהול תוכן) ונחשבת ל-CMS הטובה והנפוצה ביותר בעולם. זה אומר שלאחר בניית אתר וורדפרס (כלומר – לאחר הנחה מקצועית של היסודות שלו) התחזוקה התוכנית של האתר היא קלה ונגישה, גם לכאלה שאין להם ידע מקצועי בתחום. הזנת התכנים הינה קלה ואינטואיטיבית, התקנת תוספים מתבצעת בקלות, וכל האתר ודפיו פועלים במסגרתה של אותה התבנית שנבחרה בעת בניית האתר. יתכן, פה ושם, שגם בהמשך הדרך תזדקקו לעזרה נקודתית מקצועית טכנית (למשל, לצורך פתרון התנגשויות בין תוספים או פתרון בעיה ספציפית), אבל עדיין, קיים מרחק של שמיים וארץ בין תחזוקה של אתר המבוסס על וורדפרס לבין אתר שאיננו מבוסס עליה או אתר שהוקם ומנוהל דרך CMS אחרת (וויקס, למשל).
בניית אתר אינטרנט נחשבת כיום ל-Must לא רק עבור עסקים או ארגונים גדולים, אלא, בעיקר עבור עסקים, גופים ונותני שירותים קטנים, אשר זקוקים לחשיפה נוספת ולהגדלת קהל לקוחותיהם הפוטנציאליים וחיזוק הקשר עם קהל לקוחותיהם הקיימים. אתר לפרסום באינטרנט נחשב לרף המינימום ההכרחי על מנת שעסק ייחשב לעסק פעיל ויזכה לחשיפה המתאימה. יחד עם זאת, ולמרות היותו של אתר הבסיס ההכרחי, עצם בנייתו של אתר איננה מבטיחה את האפקטיביות ואת השגת התוצאות המצופות ממנו, במידה והאתר איננו מתאים לצרכים העסקיים, לקהל היעד ולמטרה שלשמה נבנה.
אתר לפרסום באינטרנט – מדוע אתם זקוקים לאחד?
נראות רשתית ונוכחות אינטרנטית כיום נחשבות לכורח המציאות, בעידן בו עיקר הפעילות של כולנו מתנהלת באופן וירטואלי. הרשת הפכה למקום בו רובנו מבלים את רוב זמננו, אם בחיפוש תשובות לשאלות, חיפוש מידע על מוצר או שירות, השוואת מחירים, חיפוש חנות וירטואלית שתחסוך לנו את הזמן המושקע ברכישת מוצר כלשהו וכן הלאה. מבחינה עסקית, ויתור על בניית אתר לפרסום ברשת, הינו צעד מוטעה, שפירושו, הפסד החשיפה הפוטנציאלית שיכול העסק לזכות בה, ויתור על פלח שוק נכבד והעברתו ישירות לידי המתחרים של העסק. מצד שני, לא מספיק לבנות סתם אתר, אלא ישנו צורך לבנות את האתר המסוים שמשרת את העסק, את פעילותו ואת מטרותיו באופן הייחודי לו, כזה הממתג את העסק בצורה הטובה ביותר בעיני הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים, ונותן למתחרים בתחום (בכל תחום, אגב) את ה”פייט” הראוי.
לאיזה אתר זקוק העסק שלכם?
הראשון בסוגי האתרים הנפוצים הוא אתר תדמית, המשרת, לרוב, עסקים המציעים שירותים ללקוחות. מטרתו העיקרית של אתר תדמית היא ליצור תחושת אמינות ורושם מקצועי, דרך מידע רב ומעמיק העוסק בעסק ובניסיונו בתחום, בפרויקטים שבוצעו, בחוות דעת של לקוחות מרוצים וכן הלאה. רוב אתרי התדמית לא נועדו לייצר את המכירות עצמן, אלא להעניק לגולש את הרקע על העסק, שנחוץ לצורך ביסוס האימון ההכרחי בין הלקוח לעסק.הסוג הנפוץ השני הוא חנות וירטואלית. אתר חנות מתאים בעיקר לעסקים אשר מציעים למכירה מוצר או שירות ורוצים להגדיל את המכירות הישירות שלהם, בצמצום התקשורת עם הלקוח למינימום, ובצמצום העלויות הנלוות להחזקת חנות “אמיתית”. השירות ניתן באופן וירטואלי, כשהלקוח מזמין באתר, משלם באתר, ובמידה ויש לו שאלות, גם הן נשלחות לעסק המפעיל את האתר דרך מייל או טופס צור קשר. אתר חנות מתאים לעסקים שאינו להם חנות “אמיתית”, כמו גם לעסקים שבבעלותם חנות, אבל מעוניינים להגדיל את קהל לקוחותיהם דרך הגעה לקהלים חדשים ברשת.
בנוסף להם קיימים דפי נחיתה, אתרי קטלוג, אתרי תוכן וכד’, שלכל אחד מהם ספציפיקציה לעסקים, למוצרים ולמטרות אחרות.
השלב הבא (והמסובך לא פחות מקודמו) הוא בניית אתר לעסק, על פי צרכיו ובהתחשב בכל הנתונים הספציפיים שלו.
מה יקרה אם לא תבנו אתר עסקי? לא יקרה כלום!
וכשאנחנו כותבים “כלום”, אנחנו מתכוונים לכך שהמכירות של העסק לא יזוזו קדימה ואף יתדרדרו ויצטמצמו בהיקפן, לקוחות חדשים לא יגיעו אליכם, לקוחות קיימים לא יזכרו שאתם קיימים (נוכחות אינטרנטית, זוכרים?). ולכן, גם אלה וגם אלה, כאשר יצטרכו את המוצר או השירות שאתם מציעים, במקום להגיע אליכם, הם יחפשו ברשת, ודרכה – יגיעו אל המתחרים ולא אליכם. וכך, המתחרים שלכם יזכו בלקוחות חדשים נוספים וביתרון עסקי עליכם ויפתחו פער, שבהמשך, יהיה לכם קשה עוד יותר לצמצם אותו. כבר בנקודה זו של הזמן, עסק שאין ברשותו אתר לפרסום באינטרנט, מדדה הרבה מאחורי מתחריו העסקיים, כך שחבל להמתין עוד, הפער גדל מיום ליום והופך לקשה לסגירה יותר מרגע לרגע, במיוחד עם הצטרפותם המתמדת של מתחרים חדשים!
בניית אתרים לעסקים קטנים – בניית אתר לעסקים קטנים
עסקים קטנים נחשבים ל”נחותים” (לפחות יחסית לארגונים ולעסקים הגדולים) בהרבה אספקטים: תזרים המזומנים שלהם רעוע ושברירי למדי, לעיתים קרובות, הם נאלצים לתפקד בתנאים גרועים בהרבה מהעסקים הגדולים מהם (למשל, בעל העסק צריך להיות גם מחלקת הנהלת חשבונות, המחסנאי, הפקידה, הגרפיקאית ולמלא עוד מספר תפקידים), הציוד שלהם מיושן (חוסר בתקציב, הזכרנו?), ובאופן כללי, הם נתונים בסכנת קריסה כלכלית הרבה יותר מהעסקים הגדולים מהם. אולם לפחות באספקט נוסף, שעד לא מזמן גם הוא היה נקודת נחיתות אצלם, כיום, עסקים קטנים אינם נופלים מהעסקים הגדולים מהם – היכולת לבנות אתר עסקי. עד לפני שנים לא רבות בניית אתרים לעסקים קטנים הייתה עסק מסורבל ויקר, אולם כעת, עם הפיכתו של אתר עסקי ל-Must עבור כל עסק בכל סדר גודל, העלויות הגבוהות והמורכבות שהיו מנת חלקו של עסק קטן שרצה לבנות אתר, נעלמו ופינו את מקומן ליכולות בלתי מוגבלות כמעט. בניית אתר לעסקים קטנים הפכה לסטנדרט, ונדיר למצוא עסק קטן שאין לו לפחות אתר אחד.
בניית אתרים לעסקים קטנים שונה מבניית אתרים לעסקים גדולים
למרות כל מה שנאמר בתחילה, עדיין, ישנו הבדל מהותי בין בניית אתר לעסקים קטנים לבנייה עבור עסקים גדולים. הבדל זה נעוץ ברוח העסק ובאסטרטגיה העסקית שלו. בעוד עסקים גדולים מרבים להתהדר ביכולות (ובתקציב) העומד לרשותם, אתרי עסקים קטנים משרים אווירה נינוחה ורגועה, משפחתית קמעה. אין להם צורך להעמיס על האתר פיצ’רים שלא לצורך, הוא מכיל בדיוק את הפיצ’רים הנכונים, המתאימים לצרכי הגולשים / הלקוחות. ושלא יובן לא נכון, לא מדובר בענווה מעושה או בצניעות מזויפת, אלא בקונספט עקרוני העובר מהעסק במציאות אל רוח העסק כפי שהיא משתקפת באתר.
יש לכם עסק קטן? אתם יכולים לצמצם פער!
מאחר ותחום בניית האתרים מעביר את זירת ההתמודדות מהמציאות אל הווירטואליה, הוא מאפשר גם לעסקים הקטנים להתחרות על תשומת ליבם של הגולשים / הלקוחות הפוטנציאליים מול מתחריהם הגדולים מהם. כאן, שם המשחק הוא מיתוג תדמיתי, ובניית אתר עסקי נכון ומתאים לעסק, יכולה להפוך גם עסק קטן (במציאות) לאימפריית מכירות וירטואלית. כך שבווירטואליה, גודל העסק במציאות איננו משנה, אלא הדרך בה הוא מציג את עצמו, המוצרים אותם הוא מוכר וכן הלאה. כל אלה תלויים בבנייה הנכונה של האתר העסקי.
עיצוב אתרים לעסקים
עיצוב אתרים לעסקים היא תורה בפני עצמה, אשר לא כל בונה אתרים (ואפילו לא כל חברת עיצוב אתרים) מתמחים בה ויכולים לעמוד בביצוע המשימה על הצד הטוב ביותר. מה, בעצם, הופך את עיצוב אתרים לעסקים למשימה כ”כ מורכבת? זה מתחיל ביכולת לאפיין במדויק את צרכי העסק וקהל היעד אליו פונה האתר ומסתיים בירידה לפרטים הקטנים, למשל, היכן ממקמים את כפתור הקניה או טופס ה”צור קשר” שבאתר. לכל פרט יש חשיבות מיוחד בבניית אתר שמטרתו עסקית, ולכן, חוסר ידע, רשלנות או אי שימת לב לפרטים מסוימים עלולה לחבל בהצלחתו של האתר העסקי ולסכל את יכולתו להפיק את המטרה שלשמה הוא נבנה. כיצד עיצובו של אתר עסקי שונה מעיצובם של אתרים כלליים יותר?
עיצוב אתר עסקי – המטרה היא שקובעת
להבדיל מאתרים כלליים יותר, אותם הכרנו בשנים האחרונות, לאתר עסקי ישנה מטרה מוגדרת, הנובעת מפעילותו של העסק ומצרכיו. זה יכול להיות אתר תדמית, שמטרתו לספק כמה שיותר נתונים על העסק, אבל, באותה המידה, זה יכול להיות גם אתר חנות אונליין, שמטרתו למכור מוצרים ושירותים באופן ישיר. שני סוגי אתרים אלה (והסוגים הנוספים הקיימים) נבנים למטרה מוגדרת, ועיצובם צריך להתכתב עם המטרה שלשמה נבנו ולשרת אותה. כך שאם, למשל, בנינו אתר חנות אונליין מדהים ויזואלית, אבל הוא איננו מעוצב נכון מבחינת משפך הקניה, ולכן, איננו מכניס לעסק את המכירות שהוא מצפה להן, אתר כזה איננו ממלא את ייעודו, ולכן, איננו אתר טוב, למרות עיצובו מרהיב העין.
כיצד עיצוב האתר משרת את המטרה?
חנות אונליין היא מקרה מובהק ליכולת למדוד ולכמת את השגת המטרה באופן ברור למדי, אבל מה קורה באתרים בהם המטרה פחות ניתנת לכימות, כאתרי תדמית, למשל? אתרי תדמית הם אתרים שמטרתם לספק לגולש מידע על העסק ולבסס את תדמיתו המקצועית בעיניהם, ולכן, באתרים כאלה, בהם אנחנו איננו משווקים מוצר או שירות אלא תדמית (שהיא מונח ערטילאי), חשוב לשים לב לפרטים אחרים מאשר בהם אנחנו מרכזים את תשומת הלב באתרי מכירות. למשל, באתר תדמית תשומת הלב תוקדש לבניית השפה המיתוגית הקונסיסטנטית, לבחירת הצבעים על פי משמעותם והרושם אותו הם משרים, לעיצוב נכון של הלוגו וכן הלאה. כך שגם כשאיננו “משווקים” משהו מוחשי, אנחנו בעצם משווקים – תדמית, סגנון, תחושה, חווית משתמש/רוכש. את כל הדברים הללו, משרת העיצוב הנכון.
בניית אתרים רספונסיביים – בניית אתר רספונסיבי – מדיה גרופ
אחד מהמונחים שנכנסו לחיינו חזק בשנים האחרונות, הוא המונח “אתרים רספונסיביים” – אתרים שיודעים לזהות את המכשיר דרכו מגיע אליהם הגולש ומתאימים את האתר לצפייה המיטבית בו באמצעות המכשיר הספציפי שבו נעשית הגלישה. עד לפני מספר שנים, הדסקטופ (המחשב הנייח) היה האמצעי הנפוץ ביותר לגלישה באינטרנט, אחריו, בפער ניכר, הגיעו המחשבים הניידים השונים, ואחריהם, אי-שם בסוף, דידו הטאבלטים והטלפונים הניידים. עם השנים, התפתחו הטכנולוגיות, המכשור התפתח אף הוא, וכולנו הפכנו לזמינים ולנגישים 24 שעות ביממה, כשאנחנו מצוידים בטלפונים החכמים שלנו. הצורך בבניית אתרים המתאימים לגלישה מהמכשירים הניידים גדל, ובתחילה, עסקים העלו לאוויר גרסאות כפולות של האתר שלהם – האחת, מיועדת לצפייה ולגלישה ממחשב נייח, ואילו השנייה – מיועדת לגישה מהטלפון. כפילות זו גרמה לעסקים להוצאות רבות, כך שהופעתה של האופציה של בניית אתרים רספונסיביים הייתה רק עניין של זמן.
בניית אתר רספונסיבי או בניית אתר משוכפל?
אחת הדילמות המרכזיות שהטרידה בעלי עסקים בשנים האחרונות הייתה הצורך לבחור בין שכפול אתרם והצגתו גם בגרסה המתאימה לגלישה מהטלפון הנייד לבין בניית אתר רספונסיבי, אשר, מלכתחילה, מתייחס לכל אביזרי הגלישה הקיימים. לבסוף, הוכרעה הדילמה הזו ממקור לא צפוי – הכרזתה של גוגל על תעדוף אתרים רספונסיביים בדירוג תוצאות החיפוש. הכרזה זו פטרה מהדילמה את בעלי האתרים העסקיים שיש להם אינטרס בקידום אתרם במנוע החיפוש של גוגל, ופתרה עבורם את הסוגיה. בניית אתרים רספונסיביים הפכה לסטנדרט שכל עסק שחושב על קידום ואופטימיזציה, חייב לעמוד בו. בניית אתרים חדשים כיום מבוצעת רק בדרך ובגישה הרספונסיביות, בעוד שמרבית האתרים הפעילים הישנים אף הם כבר נוקטים את הצעדים הנדרשים להנגשת אתריהם לגלישה מטלפונים ניידים.
כיצד בניית אתר רספונסיבי מקדמת את העסק שלכם?
גם אם נניח בצד את הכרזתה של גוגל ואת היתרון שהיא מעניקה בדירוג התוצאות לאתרים רספונסיביים, ידוע, כי, מספרם של הגולשים ברשת באמצעות טלפונים ניידים, עולה כיום על מספרם של הגולשים באמצעות מחשב נייח או נייד, ולכן, בניית אתר עסקי שאיננו רספונסיבי, פירושה, ויתור על מעל ל-50% מקהל הלקוחות העתידי. דבר, שבעידן התחרותי שלנו, איננו משהו שאף עסק יכול להרשות לעצמו, אם בכוונתו להמשיך ולהתמודד עם מתחריו. כך שגם לולא גוגל הייתה יוצאת בהצהרתה, מבחינת אסטרטגיה עסקית, צמצום החשיפה של האתר העסקי אך ורק לגולשים מדסקטופ, פירושה התאבדות עסקית דרך ויתור על פלח שוק גדול למדי.
לחברת מדיה גרופ ניסיון וידע מקצועי רב בבניית אתרים בוורדפרס לעסקים ולכל מטרה אחרת.
הצוות המנוסה והמקצועי שלנו יעמוד לרשותכם לצרכי ייעוץ ולקבלת הצעת המחיר האטרקטיבית ביותר לבניית אתר וורדפרס משלכם בשיחת טלפון או דרך טופס צור קשר שבאתר.