Lottie WhatsApp Link
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

איך מודדים החזר על השקעה של קידום אורגני

במידה והחלטתם שאתם משקיעים זמן ומשאבים בקידום האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל, איך אתם באמת יודעים אם זה משתלם לכם? איך מודדים את ההצלחה של מאמצי ה-SEO שלכם עבור האתר של העסק? התשובה היא – באמצעות חישוב מדויק של החזר על השקעה של קידום אורגני. החזר על השקעה של קידום אורגני נמדד לא רק במונחי הכנסות כספיות של העסק שלכם אלא גם בעלייה במודעות למותג, בגידול בתעבורה לאתר ובשיפור מעורבות המשתמשים הנכנסים לאתר שלכם. במאמר זה נפרט כיצד לעשות זאת בצורה יעילה ונראה לכם כיצד להפוך את הנתונים הללו לכלי לקבלת החלטות מושכלות שילווה אתכם גם בעתיד.

למה חשוב למדוד החזר השקעה עם קידום אורגני?

מדידת החזר על ההשקעה של קידום בגוגל בצורה אורגנית היא חיונית לביצוע בקרה אחר עבודת השיווק שלכם באתר. על ידי ניתוח הנתונים, תוכלו לזהות את האסטרטגיות והטקטיקות היעילות ביותר ולשפר את ביצועי הקמפיין שלכם. בנוסף לכך, המדידה מאפשרת לכם להצדיק את התקציב שלכם שהגדרתם מראש בשיווק הדיגיטלי ולבדוק את התרומה של הקידום בגוגל לתוצאות העסקיות שלכם. כמו כן, כאשר מבצעים מדידה על ההחזר ההשקעה שלכם בתהליכים של קידום אורגני, יהיה לכם קל יותר לקבל החלטות מושכלות עבור העסק שלכם, כמו קבלת החלטות לגבי הקצאת תקציב לצורכי שיווק דיגיטלי ואופטימיזציה של האתר באמצעות תעדוף מילות מפתח רלוונטיות יותר לעסק שלכם.

הגדרת המטרות שלכם מבחינת קידום האתר

כדי להתחיל למדוד החזר על השקעה, דבר ראשון שעליכם לעשות הוא להגדיר מטרות ברורות עבור מאמצי הקידום האורגני. האם המטרה היא להגדיל את כמות ההמרות באתר, או למשוך יותר תנועה אורגנית, או אולי אתם מעוניינים לחזק את המותג בפני לקוחות קיימים ומזדמנים? ברגע שמטרות אלו מוגדרות, קל יותר לנתח את הנתונים המגיעים מכלי ניתוח מקצועיים כמו Google Analytics או Search Console. באמצעות כלים אלה תוכלו לעקוב אחר שינויים בתנועה, זמן שהייה באתר, שיעורי נטישה ומספר ההמרות – כל אלה מהווים אינדיקציות ישירות למידת ההצלחה של הקידום האורגני. ללא יעדים ברורים, מדידת התוצאות תהיה לכם מורכבת ומבלבלת.

שיטות ידניות פשוטות לבדיקת החזר על ההשקעה

ישנן מספר שיטות יעילות ופשוטות לביצוע מדידת ההחזר על ההשקעה בקידום האורגני של האתר שלכם. דרך אחת היא לבדוק באילו מקומות אתם נמצאים בגוגל במילות החיפוש הרלוונטיות. דרך שנייה היא לבדוק את מספר הלידים האיכותיים שהיו לכם בתקופת הקידום של האתר. דרך שלישית היא לבדוק האם הדפים באתר שלכם נמצאים באינדקס של גוגל, בדיקה פשוטה שתאפשר לכם לראות האם הדפים העיקריים באתר נמצאים באינדקס והם נגישים ללקוחות שלכם בחיפוש במנוע של גוגל. ניתן לבדוק אילו דפים נמצאים באינדקס של גוגל דרך חיפוש השורה הבאה: site:domain.co.il. אתם מצרפים למילה site נקודתיים ומוסיפים את הדומיין של האתר שלכם. שורת החיפוש הזו במנוע החיפוש של גוגל תאפשר לכם לראות את כל הדפים באתר שלכם. אילו דפים שהאלגוריתם של גוגל הוסיף לאינדקס החיפוש וחשופים ללקוחות פוטנציאליים.

שיטות מעקב אחרי תנועת גולשים באתר

כדי לעקוב אחר התנועה של הגולשים באתר שלכם וללמוד אילו דפים מושכים יותר כניסות לאורך זמן, יש לכם אפשרות להשתמש במערכת Google Analytics המאפשרת מעקב אחר מספר הגולשים הנכנסים לאתר ולקבל אינדיקציה לגבי דפים באתר, שיעור נטישה וזמן שהייה בעמודים מסויימים. שיטה נוספת המאפשרת לקבל מידע על החשיפה של האתר שלכם בגוגל, היא באמצעות חישוב ה-ROI המאפשר לזהות רווחיות של השקעה מול התמורה שלה. ניתן לעשות זאת באמצעות החישוב של התקציב החודשי לפרסום לעומת הרווחיות שנוצרה לנו מתוך שירותי הקידום שקיבלנו.

ניתוח ROI בתהליך קידום מתמשך

החזר על השקעה של קידום אורגני הוא לא מספר סטטי אלא תהליך מתמשך של ניתוח ושיפור. כדי להבטיח שאתם בדרך הנכונה, חשוב לעקוב אחרי כל הפרמטרים שהוזכרו כאן ולבחון אותם באופן קבוע. הקידום האורגני הוא השקעה ארוכת טווח, והמדידה שלו מאפשרת לכם לא רק להבין את ההצלחה הנוכחית אלא גם לשפר את הביצועים בעתיד. בשונה מבעבר, היום הקידום האורגני הוא תהליך מדיד ומתועד יותר מתמיד. כלים כמו Google Search Console, SEMrush ו-Ahrefs מאפשרים לכם לעקוב אחר מיקומי האתר שלכם, לבדוק קישורים חיצוניים, ולנתח את ביצועי מילות המפתח. השימוש בכלים אלו יספק לכם תובנות מעמיקות על האפקטיביות של הקידום שלכם ויאפשר לכם לבצע שיפורים מבוססי נתונים.

איך משפרים שיעור המרות באתר?

שיעור ההמרות הוא אינדיקטור קריטי למדידת החזר על השקעה של הקידום האורגני. אם תנועת המבקרים שלכם גדלה אבל שיעור ההמרות נשאר נמוך, ייתכן שהבעיה טמונה באיכות התוכן או בעיצוב האתר. בנוסף לכך, חשוב לבדוק את הערך של כל לקוח חדש שמגיע דרך התנועה האורגנית. חישוב ערך חיי הלקוח (LTV) יאפשר לכם להבין את התרומה הכוללת של הקידום האורגני להצלחה הכלכלית של העסק שלכם ומכיוון שהקידום האורגני הוא לטווח הארוך, בדיקת הערך של התנועה האורגנית היא חיונית לקבלת לידים איכותיים דרך האתר.

 

בדיקת החזר על השקעה של קידום אורגני עם צוות מומחים

אם אתם רוצים לדעת עוד על איך לבדוק החזר על השקעה של קידום אורגני לאתר שלכם, אנחנו בחברת מדיה גרופ הכתובת שלכם. אנחנו מביאים איתנו מעל ל-17 שנות ניסיון בקידום בגוגל לעסקים וחברות ממגוון רחב מאוד של תחומים. הצוות שלנו מונה כ-45 עובדים מהשורה הראשונה בתחום שילוו אתכם לאורך כל תהליך הקידום האורגני של האתר שלכם. צרו איתנו קשר דרך מספר הטלפון המופיע באתר, או מלאו את פרטי העסק שלכם בטופס מילוי הפרטים באתר והצוות המקצועי שלנו יחזור אליכם בהקדם בשיחת טלפון.

MEDIA GROUP LOGIN

לקוחות יקרים –
כאן המקום שלכם להתחבר,
להתעדכן בכמות הלידים שלכם
או לבצע פעולות נוספות.

התחברות:

זקוקים לעזרה?

אנו כאן עבורכם, צרו קשר:

Call Now Button