איך יראה גוגל בשנים הקרובות
פרסונליזציה של האינטרנט
על מנת להגדיל המרות, שימושיות ומעורבות באתר.
בעשור הקרוב רוב האינטרנט יעבור פרסונליזציה מלאה, וכל גולש יראה כמעטכל אתר אינטרנט באופן שמותאם אישית לפרופיל שלו.
חיפוש קולי
השחרור מהמקלדת-עכבר-מסך יאפשר לנו לקבל ליווי קולי צמוד בכל מקום בו נהיה.
ב 2015 גוגל, ואמאזון כבר שחררו לשוק מוצרי בטא לתקשורת קולית מול הענן שלהם. בשלב זה התקשורת באנגלית בלבד, ועדיין מסורבלת. אבל אין בשוק ספק שתקשורת קולית תשתפר ותיקח פלח שוק נכבד מהמקלדות והעכברים בעשור הקרוב.
המנוע של גוגל יצטרך לעבור שיפורים והתאמות בשביל להיות רלוונטי בחיפוש קולי כשבחלק מהמקרים אין מעורבות של מסך (תשובות קוליות). הבנה סמנטית, כנראה תתפתח לכיוון של "הבנה סמנטית אישית" מאחר וכל אחד מתנסח בצורה שונה. ותוצאות החיפוש יצטרכו להצטמצם למגוון תשובות יותר צר ויותר מדויק בשביל לעבור בצורה קולית וידידותית למשתמש.
חיפוש משולב מידע מהרשת החברתית
כיום כבר יש מספר שיתופי פעולה והפרייה הדדית בין החברות, בין השאר חברת דאבלקליק שבבעלות גוגל כבר מציגה פרסומות בדפי פייסבוק. וגוגל כבר מצהירה שהיא משתמשת בסיגנלים חברתיים מפייסבוק להערכת האמון של אתר.