1800-21-22-23

קידום לבינה מלאכותית

קידום לבינה מלאכותית – GPT \ CLAUDE ועוד..  AiO

מדיה גרופ היא חברת שיווק דיגיטלי מהוותיקות והמובילות בישראל, הפועלת מאז שנת 2005. עם ניסיון של למעלה מ-20 שנה, אנו גאים להיות הבחירה של מאות עסקים בישראל, ומובילים את התחום בגישה חדשנית, מדויקת ועתירת תוצאות.

בתקופה האחרונה הקמנו מחלקת בינה מלאכותית (AI) – העוסקת בקידום מותגים למנועי AI מתקדמים כמו ChatGPT, Google Gemini ו-Meta AI.

הבינה המלאכותית (AI) היא אחד התחומים המתפתחים והמשפיעים ביותר בעידן המודרני. מטכנולוגיות מוכרות כמו סירי ואלכסה ועד רכבים אוטונומיים, AI כבר הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו – לעיתים מבלי שנשים לב. למרות הנוכחות הגוברת שלה, עבור רבים מדובר עדיין בתחום מעורפל, כזה שמעורר סקרנות אך לא תמיד מובן לעומקו.

כדי להבין כיצד ניתן למנף את הבינה המלאכותית לטובת שיווק ולקידום עסקי, עלינו קודם להבין מהי באמת, כיצד היא פועלת, ומה הפוטנציאל האדיר שהיא מביאה איתה לכל תחום שבו היא נוגעת – ובעיקר, לעולם השיווק.

קידום לבינה מלאכותית (AIO) – העתיד של השיווק כבר כאן

בעולם שבו בינה מלאכותית משפיעה על התוכן שאנחנו צורכים, ההמלצות שאנחנו מקבלים והמנועים שמניעים את קבלת ההחלטות – עסקים שלא מבצעים קידום ל-AI נשארים מאחור.
אנחנו במדיה גרופ מציגים שירות פורץ דרך: AIO – AI Optimization – קידום מותאם למנועי בינה מלאכותית, כמו ChatGPT, Google Gemini, Claude ודומיהם.

למה חשוב לבצע קידום לבינה מלאכותית?

אם פעם התרכזנו רק בגוגל, היום אנחנו חייבים לחשוב על קידום ל-GPT, קידום אתרים ל-AI, ואפילו קידום ב-GPT – כדי שהמותג שלך יופיע גם בתשובות שמנועי AI מציגים למאות מיליוני משתמשים.

בדיוק כמו SEO, רק חכם יותר – זה AIO SEO.

מה כולל השירות?

  • קידום עסקים לבינה מלאכותית – התאמה אסטרטגית של תוכן, מילות מפתח ומבנה האתר למנועי AI.

  • קידום אתרים ל-GPT – הפיכת האתר שלך לנגיש ו"מובן" למודלים של GPT כך שיופיע בהמלצות של ChatGPT ודומיו.

  • AIO Marketing – שיווק מתקדם למותגים, מוצרים ושירותים באמצעות אופטימיזציה לבינה מלאכותית.

  • קידום מותגים לבינה מלאכותית – הפצת שם המותג שלך ברחבי האינטרנט תוך שימוש בשפה שה-AI "אוהב".

  • קידום תוכן ל-ChatGPT – ניסוח תוכן שמבוסס על למידת תבניות של מנועי AI, לשיפור הנראות וההמלצות.

 

למי השירות מתאים?

עסקים שמבינים שהבינה המלאכותית כבר כאן ורוצים להוביל את התחום

אתרי E-commerce שצריכים קידום לעסקים בעולם הבינה המלאכותית

נותני שירות (רופאים, מטפלים, עורכי דין, בעלי מקצוע שונים) שרוצים להופיע לא רק בגוגל אלא גם בתשובות של ChatGPT

חברות תעשייה וטכנולוגיה המחפשות אופטימיזציה ל-AI מקצועית

עם מדיה גרופ – אתם בולטים גם בעולם החדש

כבר עכשיו לקוחותינו נהנים מתוצאות מצוינות בזכות שילוב של:

  • SEO למנועי בינה מלאכותית

  • קידום לארגונים במנועי AI

  • שיווק מותאם למנועי בינה מלאכותית

  • AIO מותאם אישית לכל תחום

בין אם אתם זקוקים ל-SEO ל-GPT או לשירות מקיף של קידום אתרים ל-AI – אנחנו הכתובת.

כשבינה מלאכותית פוגשת עסקים

העולם העסקי ניצב בפתחו של עידן חדש. בינה מלאכותית, שבעבר נחשבה למד"ב, הפכה בתוך שנים ספורות לכוח מניע המשפיע על כל תחומי החיים – מהאופן שבו אנו מתקשרים, צורכים מידע ומקבלים החלטות, ועד לאופן שבו עסקים מתנהלים, משווקים את עצמם ופונים ללקוחות.

למרות החדירה הנרחבת של בינה מלאכותית לחיינו – בצורת עוזרות קוליות, המלצות קנייה, או מערכות אוטומטיות לשירות לקוחות – רבים עדיין אינם מבינים לעומק מהי באמת הבינה המלאכותית וכיצד היא פועלת. מדובר בענף מתפתח במדעי המחשב, אשר עוסק בפיתוח מערכות המסוגלות לבצע משימות שבעבר דרשו אינטליגנציה אנושית: הבנת שפה, ניתוח תמונות, זיהוי דפוסים, קבלת החלטות, ואף יצירת תוכן.

הבסיס לפעולה של מערכות אלה הוא תהליך של "למידת מכונה" – הזנת כמויות עצומות של נתונים למודלים מתקדמים, המאפשרת להם ללמוד, להסיק מסקנות, ולפעול בהתאם – לעיתים בדיוק רב אף יותר מהאדם.

לבינה המלאכותית יתרונות עצומים: היא יכולה לייעל תהליכים, להפחית עלויות, לשפר את חוויית הלקוח, ולהציע פתרונות חדשניים לבעיות מורכבות – בתחומים כמו תחבורה, פיננסים, בריאות, תעשייה, ושיווק.

אולם כמו בכל מהפכה טכנולוגית – גם כאן עולות שאלות אתיות, חברתיות וכלכליות. הפוטנציאל של AI לשבש שווקי עבודה ולהחליף מקצועות שלמים אינו תיאורטי. כפי שהמהפכה התעשייתית החליפה את הפועלים במכונות, כך מהפכת הבינה המלאכותית עלולה להחליף עובדים – בעיקר בתחומים מבוססי מידע.

מהי בינה מלאכותית ?

בינה מלאכותית (Artificial Intelligence – AI) מתארת את היכולת של מערכות מחשב לבצע פעולות שבעבר נחשבו לבלעדיות של המוח האנושי. פעולות אלה כוללות הבנת שפה, עיבוד חזותי, קבלת החלטות, תרגום, ולמידה מהתנסות.

במילים פשוטות – AI מאפשרת למכונות לחשוב, להבין, ולפעול באופן חכם על סמך מידע שמוזן אליהן.

כדי להבין איך מודל בינה מלאכותית מקבל החלטות, עונה על שאלות או מבצע פעולות חכמות – חשוב להכיר את ארבעת הרכיבים המרכזיים שמרכיבים אותו:
1 – מנגנוני הלמידה
2 – מערכת הזיכרון
3 – מנגנוני הפעלת לוגיקה
4 – ומבנה המודל עצמו

כל אחד מהרכיבים הללו ממלא תפקיד שונה אך משלים – החל מהדרך שבה המודל לומד מנתונים, דרך האופן שבו הוא שומר ידע, ועד ליכולת שלו להסיק מסקנות או להגיב בהתאם להקשר.

?What is ai

Artificial Intelligence

מבנה הזכרון של בינה מלאכותית

בעולם השיווק, הבנה של איך בינה מלאכותית "זוכרת" היא חיונית לכל מי שמעוניין למנף אותה לטובת העסק שלו. שלא כמו לבני אדם, למודלים של בינה מלאכותית אין זיכרון רגשי או חווייתי – אך יש להם מנגנוני זיכרון חכמים המאפשרים להם ללמוד, להפיק לקחים, ולשפר ביצועים לאורך זמן. בפרק זה נבחן שלושה סוגים מרכזיים של זיכרון: סטטי, דינאמי וזיכרון הסתגלותי המבוסס על פידבק ממשתמשים.

memory structure

of AI system

01

זיכרון סטטי
(Static Memory)

זהו הזיכרון הקבוע של המודל – כל הידע שנלמד במהלך האימון הראשוני שלו. מדובר בכמות עצומה של טקסטים, מידע ודוגמאות שהוזנו למודל בזמן האימון – כמו מאמרים, אתרי אינטרנט, מסמכים טכניים, ונתוני עתק.

הזיכרון הסטטי:

לא משתנה – המידע בו נשאר קבוע לאחר סיום האימון.
רחב מאוד, אך עשוי להתיישן אם אינו מעודכן.
משמש כמקור בסיס להבנה של מושגים, ניסוחים, הקשרים ותשובות כלליות.

לדוגמה, כשאתה שואל מערכת כמו GPT שאלה כללית על אסטרטגיות שיווק – היא שולפת מידע מזיכרון סטטי.

02

זיכרון דינאמי
(Dynamic Memory)

זהו הזיכרון שנבנה בזמן אמת במהלך שיחה או תהליך אינטראקטיבי. כאן המערכת "זוכרת" את מה שנאמר לה לאורך הסשן, ויכולה להגיב בהתאם.

זהו זיכרון טמפוררי – הוא נשמר רק במהלך השיחה או במערכת עם "היסטוריית משתמש".

הזיכרון הדינאמי מאפשר:

קונטקסט מתמשך: המשך שיחה הגיונית עם התייחסות למידע קודם.

התאמה אישית נקודתית: למשל, כאשר משתמש מזכיר את שמו – המערכת יכולה להשתמש בו בהמשך.

שירות חכם יותר: בצ'אטבוטים או מערכות מכירה אוטומטיות – מידע שניתן בתחילת השיחה משפיע על ההמלצות בהמשך.

03

זיכרון הסתגלותי - מבוסס פידבק
(Feedback-Based Memory)

הזיכרון המתקדם ביותר – והוא מתפתח כל הזמן. מערכות לומדות ממשוב של משתמשים: לייקים, דירוגים, קליקים, בחירות תכנים, תיקונים שהמשתמש מבצע בזמן השיח, שאילתות למודל וכיו"ב – כל אלו מהווים "פידבק" שמעודכן במערכת.

באמצעות הפידבק:

  • המערכת לומדת מה עובד ומה פחות.
  • נוצרת התאמה אישית עמוקה יותר – כמו בפלטפורמות המלצה (Netflix, Spotify).
  • מתבצע שיפור איכותי לאורך זמן – המערכת מגיבה לשינויים בטעמים, צרכים ומגמות.

במערכות שיווקיות, פידבק משתמשים משמש כבסיס לאופטימיזציה של תוכן, קמפיינים ומסרים.

שילוב בין סוגי הזיכרון – מפתח לשיווק חכם

כאשר משלבים בין זיכרון סטטי רחב, זיכרון דינאמי אינטראקטיבי, וזיכרון הסתגלותי  נוצרת מערכת חכמה, גמישה ואפקטיבית במיוחד. זו לא רק בינה מלאכותית שיודעת לדבר – אלא גם אחת שיודעת ללמוד אותך ואת שאר המשתמשים במערכת.

למשווקים, זה אומר מערכת שיודעת להתאים מסרים בזמן אמת, לזכור העדפות, להבין הקשר, ולשפר תוצאות – לא אחת ולתמיד, אלא באופן מתמשך ודינמי.

 

למה הבנת מבנה הזכרון ועקרונות הלמידה חשובים לשיווק?

משווק שלא מבין את ה AI ב-2025, הוא כמו משווק שלא מבין את גוגל בשנת 2005. הבינה המלאכותית משנה את הדרך שבה אנו יוצרים תוכן, מנהלים קמפיינים, מתקשרים עם לקוחות ומנתחים תוצאות. היא לא רק כלי – היא מהות חדשה של חשיבה שיווקית.

מנועי חיפוש לא נעלמים – הם מתמזגים עם הבינה

חשוב להבין: מנועי החיפוש לא נעלמו – הם פשוט מתמזגים עם מודלים מבוססי שפה. גוגל עצמה משלבת בינה מלאכותית מתקדמת במנועי החיפוש שלה, ומודלים כמו ChatGPT משתמשים בגישה לאינטרנט כדי להשלים מידע חסר.

התוצאה: שכבת הבנה נוספת על גבי החיפוש הישן. במקום לחפש מידע – אנו מתחילים לנהל איתו דיאלוג.

השלב הבא: נראות בעולם שבו העמוד ראשון מתרחב

אם פעם כל הקרב היה להגיע לעמוד הראשון בגוגל – היום הקרב הוא להיות חלק מהזיכרון הפעיל של מודלים מבוססי שפה. המודל לא מראה 10 תוצאות – אלא תשובה אחת המשלבת כמה מקורות מידע. לכן, ההשפעה גדולה יותר.

המשווק החכם של העשור הקרוב הוא זה שיודע איך לדבר עם ה-AI, להשפיע עליו ולהזריק תוכן אל תוך מערכות הזכרון והלוגיקה שלו.

בכדי לתקשר ביעילות עם מודלים מבוססי שפה – עליך להבין כיצד הם חושבים, ובפרט – איך הם זוכרים. השליטה בזיכרון, והיכולת שלנו להשפיע עליו היא המפתח ליצירת השפעה שיווקית אמיתית.

השגת שליטה על הזיכרון של מערכות בינה מלאכותית

 

כל מהפכה טכנולוגית פתחה בפני המשווקים דרכים חדשות להגיע ללקוחות. אך מהפכת הבינה המלאכותית מביאה עמה משהו חסר תקדים: היכולת להשפיע על אופן החשיבה של המערכת עצמה – כלומר, על הזיכרון שלה. הבנת האופן שבו ניתן "לקדם" עסק מול מערכות AI, מחייבת שליטה בשלושת סוגי הזיכרון המרכזיים של המודלים: זכרון סטטי, זכרון דינאמי, וזכרון הסתגלותי המבוסס על פידבק גולשים.

למעשה, מדובר במהפכה כפולה: לא רק איך לשווק ללקוחות, אלא גם איך לשווק למודלים של בינה מלאכותית.

קידום בזיכרון סטטי – השפעה על בסיס הידע של המודלים

מודלים מבוססי שפה ניזונים ממידע שזמין להם ברשת או הוזן להם באימון. לכן, אם אתה רוצה שעסק, שירות, או תוכן יקבל אזכור ויופיע בתשובות של המודל – עליך לחדור לזיכרון הסטטי שלו.

איך עושים את זה:

  • יצירת תוכן מקורי, סמכותי ומעודכן באינטרנט, שיכול להיקלט במאגרי האימון הציבוריים.
  • פרסום מאמרים, מדריכים, ותשובות מפורטות בפורומים, בלוגים ואתרי מידע.
  • נוכחות עקבית במקורות מידע שמהם ניזונים מאגרי הידע של המודלים.
  • יצירת אזכורים וקישורים לתוכן שלך בבלוגים, פורומים ורשתות חברתיות על מנת לבנות אמון בתוכן כלפי המודלים השונים.

ככל שהמותג שלך מופיע עם יותר תוכן איכותי, כך עולה הסיכוי שהוא יהפוך לחלק מהתשובות של מודלים מבוססי AI בשלב הלמידה בזכרון הסטטי.

 

קידום בזיכרון דינאמי – השפעה תוך כדי אינטראקציה

זיכרון דינאמי נבנה בזמן אמת, כאשר המודל נתקל בשאלה המצריכה ממנו לגשת לאינטרנט בזמן אמת על מנת להביא מידע חסר או מידע מעודכן, הוא נדרש לבצע פעולות חיפוש בדומה למערכות החיפוש של מנועי החיפוש הקלאסיים:

  • שולח שאילתות לאינטרנט – בדומה לאופן שבו אדם משתמש בגוגל או בינג.
  • מאחזר מידע ממקורות חיצוניים בזמן אמת, כולל אתרים, מאמרים חדשותיים, דוחות, מסמכים ציבוריים ועוד.
  • משלב את המידע הנאסף עם הזיכרון הקיים, כדי להפיק תשובה רלוונטית, עדכנית ומדויקת יותר.

התהליך הזה דומה למנוע חיפוש קלאסי, אך כולל יתרונות משמעותיים:

  • יכולת עיבוד שפה גבוהה יותר: המודל לא רק מאחזר מידע, אלא גם מבין את ההקשר שלו, מסכם אותו ומתרגם אותו לצרכים של המשתמש.
  • התאמה אישית של המידע: המערכת יכולה להתאים את התשובה לאופי השיחה או ההעדפות שהמשתמש הציג קודם לכן (דרך הזיכרון הדינאמי).
  • חיסכון בזמן חיפוש: במקום שהמשתמש ינווט בין עשרות תוצאות, המודל עושה את העבודה ומספק תשובה מרוכזת.

 

השלכות שיווקיות: מנוע חיפוש עם תודעה 

מהפכת החיפוש בזמן אמת יוצרת שינוי דרמטי: המודלים עצמם הופכים למנועי החיפוש החדשים. עבור משווקים, זה אומר שחשוב לא רק להופיע בגוגל – אלא להופיע בגוגל עם תוכן מותאם שמערכות AI ירצו להמליץ עליו.

כדי להיכנס ל"רדאר" של הזיכרון הדינאמי:

  • נגישות: התוכן שלך צריך להיות נגיש, ברור, עשיר ובעל ערך מיידי.
  • מבנה: יש להעדיף פורמטים שקל למערכות לנתח – כמו מאמרים מפורטים, דפי שאלות ותשובות, מדריכים, ודוחות תמציתיים.
  • התאמות קוד: חשוב לדאוג לכך שהאתר שלך מותאם לקריאה של בוטים – מבנה תקני, קוד מסודר, מטא דאטה נכון, ואותות סמכותיים.
  • תשתיות: חשוב שתשתיות האתר יהיו חזקות ומהירות – המודל יעדיף להביא תוכן מאתרים מהירים ונקיים משגיאות קוד על מנת שלא לפגוע בחווית המשתמש.
  • עדכונים: כדאי שהתוכן באתר יעודכן באופן תכוף, שכן תכנים חדשים ומעודכנים יקבלו עדיפות על תכנים ישנים.
  • אמון:  חשוב לייצר אמון גבוה בתוכן, תוכן שמאוזכר ברחבי האינטרנט ע"י הוצאת קישורים לתוכן באתר שלך יקבל עדיפות ע"י המודל מתוכן עם מעט מדי אזכורים ברשת.

במילים אחרות, מי שישלוט בזיכרון הדינאמי – יידע להיות זמין ונכון ברגע האמת, כאשר הלקוח שואל שאלה, והבינה המלאכותית מחפשת את התשובה.

 

קידום בזיכרון הסתגלותי – השפעה מצטברת לטווח ארוך

הזיכרון ההסתגלותי המבוסס על פידבק הוא הקרקע הפורייה לקידום אמיתי – כזה שממשיך להשפיע גם אחרי שהשיחה הסתיימה. מערכות רבות, כולל רשתות תוכן, צ'אטבוטים, ואפילו מודלים כמו GPT בממשקים עסקיים – משתמשות בפידבק כדי להשתפר.

האתגר בקידום בזיכרון הסתגלותי הוא שעל מנת לייצר אינטראקציה בין הגולשים ברשת למותג שלך על גבי מודלים שונים של בינה מלאכותית,  יש צורך באזכור שלך על ידי המודל לגולש ליצירת אינטראקציה.

אבל אם אתה לא מאוזכר מלכתחילה, אז איך אפשר לייצר פידבק גולשים ?
זהו מצב קלאסי של ביצה ותרנגולת שיש לו פתרון פשוט הנקרא גידור מידע.

הנחת היסוד היא שיש לך כבעל עסק נכסים ומשאבים החשופים לגולשים וללקוחות, בהינתן שזה המצב, תוכל להשתמש במערכות חכמות כמו צ'אטבוטים, עוזרים וירטואלים או אתרי מכירה אוטומטיים בעלי מבנה זכרון מגודר אל מול מודלים שונים של בינה מלאכותית.

השליטה בגבולות המידע מאפשרת לך להוביל את השיחה ולבנות אינטראקציה בין גולשים שונים אל מול מודלים שונים, כאשר אתה שולט בסביבת הזכרון והידע של הבוט בשיחה.

כשאתה שולט במבנה הידע ובחלקים מהותיים של תסריט השיחה, אתה מאלץ את הגולשים לבצע אינטראקציה אל מול המודלים השונים בהקשר של המותג שלך.

 

מדיה גרופ – מובילים עסקים להצלחה גם בעולם עם בינה מלאכותית !

 

צוות של מעל ל 40 איש שקמים בבוקר בשביל
להביא למאות לקוחותינו לקוחות טריים חמים וחדשים יומיום!

media group

professional SEO, PPC & MORE

הכירו את הצוות

ניסיון הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר על מנת לקדם נכון את המוצר שלכם בגוגל.
אנו נבחן את הצרכים שלכם ולקדם את האתר בצורה היעילה ביותר.

meet the crew

רן ט.

מנכ"ל, שותף

רונן ב.

סמנכ"ל כספים, שותף

שי ט.

סמנכ"ל שיווק, שותף

גל ב.

מנהלת מחלקת תוכן וקידום, שותפה

מוטי מ.

תוכן וויז'ואל

תמיר ש.

תוכן וויז'ואל

רותם ב.מ.

תוכן וויז'ואל

אורנית מ.

מנהלת תיקי לקוחות

נטי ט.

מנהלת חשבונות

הקמע שלנו
AKA "לידיה"

"נמרת" הבית ומקור ההשראה שלנו

ברוכים הבאים למדיה גרופ

Install
×

MEDIA GROUP LOGIN

לקוחות יקרים –
כאן המקום שלכם להתחבר,
להתעדכן בכמות הלידים שלכם
או לבצע פעולות נוספות.

התחברות:

זקוקים לעזרה?

אנו כאן עבורכם, צרו קשר:

Call Now Button