אדוורדס מציעה שני סוגי תשלום: תשלום לפי קליק PPC או תשלום לכל אלף הופעות CPM ואינה דורשת תשלום מינימום. מודעות אדוורדס הופיעו בעבר בראש הדף או בצידו (שמאל או ימין, בהתאם לשפה) וכיום מופיעות רק בראש או בתחתית הדף במחשבים, טאבלטים ובטלפונים ניידים.
הוגה הרעיון של גוגל אדוורדס היה ביל גרוס שלקח את רעיון הצבת המודעות לצד תוצאות חיפוש מדפי זהב.
גוגל ניסו לקנות את הרעיון מביל גרוס אך העסקה לא יצאה אל הפועל, לבסוף יצרה גוגל נוסחה דומה משלה למודעות והשיקה את אדוורדס בשנת 2000.
כיום ניתן לפרסם דרך גוגל אדוורדס במגוון עצום של אתרים לעבר לחיפוש בגוגל. הפרסום דרך האדוורדס מאפשר לבעלי אתרים לפרסם את עצמם במודלים שונים ברשת התוכן של גוגל שמקיפה כיום מיליארדי עמודי תוכן ברחבי העולם.
באופן כללי ניתן לחלק את גוגל אדוורדס ל 3 חלקים מרכזיים:
● פרסום ברשת החיפוש – גוגל ומנועי חיפוש נוספים (בישראל וואלה)
● פרסום ברשת התוכן – אתרים שותפים ברשת הפרסום של גוגל
● פרסום באפליקציות – הצבת פרסומות באפליקציות מובייל
בארה”ב גוגל אדוורדס פתוחה לעוד המון אפשרויות פרסום הכוללות בין השאר פרסום ברדיו, פרסום בארנק של גוגל, פרסום בגוגל מפות ועוד.
פרסום ברשת החיפוש
בחירה של כלל הרשתות ללא הפרדה והצבה של מודעות זהות בכולן הנו מתכון בטוח לכישלון הקמפיין.
גוף המודעה
מילות מפתח
בחירת מילות מפתח היא אלמנט קריטי בהצלחת המודעות ולפיכך הוא אחד הנושאים היותר מדוברים בבלוגים ובמאמרים העוסקים בקידום אתרים. לרוב, בחירת מילות המפתח הרלוונטיות תבוצע לאחר תהליך של מחקר מילות מפתח.