Lottie WhatsApp Link
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
פרק 12 – מילות מפתח ועוגנים
מילות העוגן בקישור Anchor Text

מילת העוגן היא המילה שעליה נמצא הקישור, לדוגמא כשאנחנו רואים באתר
קישור:   משרד עורכי דין  –  מילת העוגן של הקישור היא “משרד עורכי דין”

ישנה חלוקה ל 5 קבוצות של מילות העוגן
Money
קישור מדויק המכיל את מילת המפתח בו האתר רוצה לקבל אינדוקס בגוגל.  לדוגמה Money עוגן מחשב נייד, ומקשר אל האתר של אייבורי נחשב לקישור.
באופן כללי הרבה קישורים מסוג זה מסכנים את האתר ועלולים לייצר עונש. ניתן וכדאי להשתמש בקישורים מסוג Money באופן מדוד.
Branded
קישור המכיל את שם המותג, לדוגמא קישור כזה:  אסותא אופטיק שמקשר אל האתר של אייבורי
Compound
קישור שמשלב את מילת המפתח עם שם המותג לדוגמא:  אסותא הסרת משקפיים
Organic
קישור שמכיל מילת עוגן כללית כגון:   לחצו כאן  או  בקרו באתר
URL
קישור שמראה את כתובת האתר, לדוגמא:  www.assuta-optic.co.il

תמהיל קישורים צריך להכיל את כלל הסוגים של העוגנים.  שימוש מוגזם מדי בעוגנים זהים אינו טבעי ועלול להיתפס על ידי גוגל כניסיון להידחף בכוח.

המעבר של גוגל ב 2013 מאינדקס למנוע חיפוש סמנטי

בשנת 2013 גוגל שחררה אלגוריתם חדש בשם  Hummingbird  “יונק הדבש” האלגוריתם החדש הוא אחד השינויים הגדולים ביותר שעבר על גוגל בעשור האחרון מאחר ולראשונה במקום לפרק מילים בודדות מתוך ביטוי, גוגל לראשונה התחילה לחפש את המשמעות הסמנטית של המשפט.

לדוגמא:  כשגולש מחפש ביטוי כגון  “איפה נמצא הכותל המערבי”  במקום לפרק את המשפט למילים בודדות, ולהציג תוצאות על “הכותל המערבי”  האלגוריתם של גוגל לראשונה מבין שהגולש פשוט מחפש את התשובה “ירושלים”.

עם הצגת השינוי, מנוע החיפוש של גוגל בעצם עשה מטמורפוזה מאינדקס, לסוג של מחשב על חכם, כזה שרואים בסרטי מדע בדיוני שכל הזמן לומד את השפה שלנו ומשפר את יכולותיו לתת לנו תשובות לכל שאלה.

אז האם אלגוריתם “PageRank” מת ?

PageRank נשאר לחיות כעוד אחד מ 100+ המרכיבים בהחלטות של גוגל לגבי מיון המידע, אך ה PageRank איבד מערכו לטובת ה Hummingbird שהפך להיות אחד מהאלגוריתם המרכזיים בשיטות המיון של גוגל.

מה זה משנה למשווקים באינטרנט ?

השינוי בגוגל מחייב אותנו כמשווקים להתחיל לחשוב איך האלגוריתם החדש תופס אותנו ואת התכנים שאנחנו מפרסמים באינטרנט.  תכנים שמכילים שאלות ותשובות לנושאים שמעניינים את הגולש, יקבלו כיום עדיפות על טקסט משעמם שלא מחדש שום דבר.

כיום עוד יותר מבעבר תוכן טרי, מקורי וכזה שעונה על שאלות יקבל עדיפות על תכנים מיושנים ומשוכפלים.  

בשלבים הראשוניים של בניית מערך מילות המפתח לקידום, יש להתייחס לתכונות הסמנטיות החדשות של גוגל, הן ברמת הוספת ביטויים שנתפסים כשאלה, וביטויים שמשיבים תשובה.

לדוגמה ביטויים כמו:

“ה 21 בדצמבר הוא היום הכי קצר בשנה” .  יתאים לקידום של מצפה כוכבים.
“האם צריך מנוף לקומה חמישית”. הוא ביטוי טוב לקידום חברת מנופים.
“כל כמה זמן יש ביוץ”. ביטוי נהדר לקידום של אתר ליולדות.
“מתי זה יום האם ב 2018” ביטוי מצוין לחנות פרחים.

MEDIA GROUP LOGIN

לקוחות יקרים –
כאן המקום שלכם להתחבר,
להתעדכן בכמות הלידים שלכם
או לבצע פעולות נוספות.

התחברות:

זקוקים לעזרה?

אנו כאן עבורכם, צרו קשר:

Call Now Button